Jak dodać stronę do Google? Poradnik krok po kroku

4
336

Google jest niekwestionowanym światowym liderem na rynku wyszukiwarek. W artykule pt. statystyki Internetu czyli globalna sieć w liczbach możemy przeczytać, że z domeny Google zaczyna się ponad 90% wszystkich wizyt, rozpoczętych wejściem z wyszukiwarek na serwisy objęte badaniem gemiusTraffic. Mowa tutaj o rankingu domen wyszukiwarek, z których trafiają na polskie witryny internauci łączący się z obszaru Polski. Tym samym, dodanie strony do Google jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką może zrobić właściciel nowo powstałego serwisu. Dzięki poniższemu poradnikowi, dowiesz się jak zamieścić swoją stronę w wyszukiwarce.

Ranking domen wyszukiwarek, z których trafiają na polskie witryny internauci łączący się z obszaru Polski.
zdjęcie: Ranking domen wyszukiwarek, z których trafiają na polskie witryny internauci łączący się z obszaru Polski.
źródło: ranking.pl

Jak dodać stronę do Google?

Witrynę internetową można dodać do wyszukiwarki Google na dwa sposoby.

1.      Poprzez dodanie linku na innych stronach (między innymi w katalogach, preclach, profilach), które prowadzą do naszej strony.

Ważne, aby były to dobrej jakości, mocne linki, o wysokich parametrach, takich jak: PageRank, Page Authority, Domain Authority, Trust Flow, Citation Flow. Gdy zbierzemy już odpowiednią ilość linków, musimy poczekać, aż robot Google „przyjdzie” na naszą witrynę i ją zaindeksuje. Niestety czas zakończenia tego procesu nie jest jasno ustalony i może trwać kilka minut albo też kilka dni. Jeśli posiadamy odnośniki na stronach, które są często odwiedzane przez roboty Google, to wtedy możemy liczyć na szybką indeksację naszego serwisu. W tym miejscu warto nadmienić, że jeżeli nasza witryna www posiada małą zawartość tekstu (jest oparta na flashu, bez alternatywnej treści) lub też zawiera podstrony zawierające tylko grafikę i odnośniki, to może zostać uznana przez Google za mało wartościową. Tym samym nie pojawi się w wynikach wyszukiwania, tzw. SERPach. Wszystkich zainteresowanych tematem pozycjonowania strony, zapraszam do artykułu omawiającego czynniki SEO, które wpływają na pozycję w wyszukiwarce.

2.       Poprzez specjalne narzędzie (formularz) Google.

Aby dodać naszą stronę do wyszukiwarki, należy w pierwszej kolejności posiadać zarejestrowany adres e-mail w poczcie Gmail. Po kliknięciu w link, zostaniemy przeniesieni na stronę, która służy logowaniu do Narzędzi Google dla webmasterów. Dzięki niemu dodamy stronę do wyszukiwarki. Metoda ta jest darmowa, szybka i bardzo skuteczna, a sama indeksacja trwa zazwyczaj kilka minut.

Okno logowania do Narzędzi Google dla webmasterów.
zdjęcie: Okno logowania do Narzędzi Google dla webmasterów.
źródło: google.com

Po zalogowaniu na konto dla webmasterów, zostanie wyświetlony formularz umożliwiający dodanie strony do wyszukiwarki.

Strona, która umożliwia dodanie strony do Google.
zdjęcie: Formularz, który umożliwia dodanie strony do Google.
źródło: google.com

W polu URL (1) wpisujemy adres naszej witryny (http://www.nazwastrony.pl lub http://nazwastrony.pl). Warto pamiętać o tym, że dla wyszukiwarki Google strona, która znajduje się pod adresem jest zupełnie inną witryną niż ta, znajdująca się pod adresem . W polu (2) wpisujemy captche i klikamy „Submit Request(3).

Gdy nasza prośba, dotycząca zaindeksowania nowej strony w wyszukiwarce Google, zostanie już wysłana, zostaniemy o tym fakcie poinformowani. Na ekranie pojawi się informacja o następującej treści: „Your request has been received and will be processed shortly”.

Potwierdzenie wysłania zgłoszenia.
zdjęcie: Potwierdzenie wysłania zgłoszenia.
źródło: google.com

Jak sprawdzić czy strona została już zaindeksowana w Google?

Aby sprawdzić, czy nasza witryna znajduje się już w wyszukiwarce, należy otworzyć stronę google.pl, a następnie wpisać site:nazwastrony.pl. Po operatorze „site:” nie występuje spacja.

Jak sprawdzić czy strona została już zaindeksowana w wyszukiwarce Google?
zdjęcie: Jak sprawdzić czy strona została już zaindeksowana w wyszukiwarce Google?
źródło: google.pl

Jeżeli po kliknięciu „szukaj” (Google Search) pojawi się nazwa naszej witryny, będzie to oznaczało, że strona została już zaindeksowana przez wyszukiwarkę Google.

Strona została zaindeksowana w wyszukiwarce Google.
zdjęcie: Strona została zaindeksowana w wyszukiwarce Google.
źródło: google.pl

Pojawienie się okna z pustymi wynikami będzie równoznaczne z tym, że strona nie została jeszcze zaindeksowana. W takim wypadku należy poczekać kilka godzin i ponownie sprawdzić rezultaty wyszukiwania.

Strona nie została zaindeksowana w wyszukiwarce Google.
zdjęcie: Komunikat z informacją, że strona nie została zaindeksowana w wyszukiwarce Google.
źródło: google.pl

Dodanie strony do Google, to dopiero początek…

W krótkim czasie po wysłaniu prośby, nasza strona zostania zaindeksowana i pojawi się w wynikach wyszukiwania. Fakt, że dodaliśmy ją do wyszukiwarki nie oznacza jednak tego, że nagle wskoczymy na pierwsze pozycje w SERPach, zdobędziemy tysiące unikalnych użytkowników, a nasza witryna stanie się bardzo popularna. Dodanie strony do wyszukiwarki jest pierwszym i bardzo ważnym krokiem w procesie promocji – na początek poinformowaliśmy Google o naszym istnieniu. Aby móc liczyć na odpowiednio dużą liczbę odwiedzin, satysfakcjonującą konwersję oraz sprzedaż, będziemy musieli jeszcze odpowiednio zoptymalizować i wypozycjonować naszą witrynę. Nie obędzie się również bez założenia profili społecznościowych.

Zdjęcie tytułowe: 123rf.com

Poprzedni artykułJak pozycjonować stronę? Ranking czynników SEO
Następny artykułJak dodać stronę do wyszukiwarek?
Serwis macmoney.pl kierowany jest do wszystkich ludzi, którzy interesują się sposobami inwestowania pieniędzy, ich skutecznego pomnażania, szeroko pojętego oszczędzania jak również metodami promowania swojej firmy czy też strony w Internecie. Nie zabraknie także różnego rodzaju ciekawostek ze świata finansów, marketingu, pomysłów na biznes, prawdziwych historii sukcesu, intrygujących wywiadów, quizów oraz konkursów. Pomysł utworzenia strony internetowej poruszającej tematykę finansów pojawił się wiele miesięcy temu. Obecna odsłona MacMoney jest wynikiem kolejnych modyfikacji i ulepszeń początkowego planu na własny biznes. Praca nad tym projektem nie należała do łatwych, kosztowała sporo wysiłku oraz stresu ale również przynosiła ogromną satysfakcję. Mamy nadzieję, że zarazimy Was innym spojrzeniem na finanse i z chęcią będziecie powracać na stronę macmoney.pl.

4 KOMENTARZE

    • Dziękuję za informację. Jeszcze do niedawna wszystko działało 🙂 Teraz faktycznie proponują przesłanie mapy witryny. Aby stworzyć taką mapę można użyć tego narzędzia online: https://www.xml-sitemaps.com/ lub czeoś podobnego. Wystarczy wpisać w Google np. sitemap generator. Jeżeli ktoś korzysta z wtyczki do WordPressa o nazwie SEO by Yoast, to dodam tylko, że ona sama tworzy mapę witryny w formacie xml, którą można następnie przesłać do Google.

  1. Super poradnik! Jestem totalnym laikiem, dopiero zaczynam swoją przygodę z internetem, a tak właściwie to z własną stroną, tak więc jestem pod ogromnym wrażeniem.

    • Witam Tomku. Super, że podobał Ci się poradnik. Życzę Ci dużo wytrwałości w promowaniu oraz budowie własnej strony. W razie problemów pisz śmiało.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here