6 prostych strategii pozycjonowania strony

Proste strategie pozycjonowania strony w wyszukiwarce.

Każdy ekspert SEO/SEM stosuje w swojej pracy różne strategie pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Jedne z nich są proste, a inne bardziej złożone oraz wymyślne. Prawda jest taka, że nie ważne jest to, w jaki sposób promowana jest witryna w Internecie. Liczy się jedynie skuteczność danej metody, łatwość jej zastosowania oraz poziom bezpieczeństwa jakim się cechuje. Na co dzień wychodzę z założenia, że nie warto sobie zbytnio komplikować życia. Najlepsze są proste i nieprzekombinowane rozwiązania, ponieważ można je łatwo zastosować, a następnie zweryfikować. W związku z powyższym, przedstawiam 6 prostych strategii pozycjonowania strony.

1.      Używaj długiego ogona

Dokładne sprecyzowanie długich słów kluczowych, przełoży się bezpośrednio na większą konwersję. Strona może być promowana na pojedyncze słowa kluczowe, np. „buty”. W takiej sytuacji, będziemy musieli pokonać sporo konkurentów. Poprzez odpowiednie pozycjonowanie możemy starać się zająć miejsce w wynikach TOP3. Gdy się to już uda, zapewne pozyskamy sporą grupę odwiedzających. Jednak może się okazać, że pomimo zwiększenia ruchu na stronie, sprzedaż nie wzrośnie do takiego poziomu, jaki byłby dla nas satysfakcjonujący. Właśnie w tym miejscu wkracza pozycjonowanie strony poprzez  tzw. long tail (długi ogon). Sposób takiej promocji polega na odpowiedniej optymalizacji naszej witryny oraz pozycjonowaniu na długie słowa kluczowe, które wpisują internauci w wyszukiwarkę. Przykładem długiego ogona może być zapytanie: „buty damskie do biegania”. Dzięki promowaniu long taila, istnieje spora szansa na pozyskanie wartościowych klientów, czyli takich, którzy szukają konkretnej rzeczy, wiedzą czego chcą i dokonają zakupu właśnie u nas.

2.      Precyzuj frazy

Możemy tak dobrać słowa kluczowe, aby dotrzeć do konkretnie sprecyzowanej i  interesującej nas grupy odbiorców. Jeżeli tylko nam na tym zależy, to zdołamy zarazem pozyskać młodszych użytkowników, jak również tych starszych. Przykładowo, jeżeli posiadamy sklep ze sprzętem narciarskim i  chcemy sprzedawać rzeczy dla najmłodszych, to warto promować się na frazę: „buty narciarskie dla dzieci regulowane”. Kobietom natomiast zaproponujemy narty Atomic, które będziemy pozycjonować w wyszukiwarce pod słowami kluczowymi: „narty damskie atomic”. Jednocześnie możemy zdobyć również klientów płci męskiej, którzy szukają butów narciarskich. Specjalnie dla nich zaczniemy promować: „buty narciarskie męskie”. Nic nie stoi nam na przeszkodzie aby dotrzeć do dowolnej grupy docelowej. Wystarczy tylko rozpocząć pozycjonować się na odpowiednie słowa kluczowe.

3.      Pozycjonuj się regularnie

Jeżeli przestaniemy się pozycjonować, nie znikniemy z dnia na dzień. Nawet w przypadku zaprzestania pozyskiwania nowych linków dla naszej witryny nie spadniemy nagle w wynikach wyszukiwania. Takie działanie spowoduje co prawda utratę pozycji, którą zdobyła nasza witryna ale nie będzie ona gwałtowna. Nastąpi jedynie systematyczna utrata ruchu i zmniejszenie sprzedaży. Po pewnym czasie znikniemy z pierwszej strony wyszukiwania. W związku z powyższym należy pamiętać, że nie powinno się rezygnować z dalszego pozycjonowania strony, nawet gdy osiągniemy już interesujące nas miejsce w SERPach.

4.      Otwórz się na świat

Internet cały czas dynamicznie się rozwija, codziennie powstają setki tysięcy nowych stron. Z dnia na dzień powiększa się również grono osób, które posiadają stały dostęp do sieci. Wykorzystajmy to! Jeżeli mamy fundusze na rozwój, to nie musimy ograniczać się ze swoją ofertą tylko do rynku Polskiego. Hiszpania, Chiny, Indie, Niemcy, Włochy, Kanada, Brazylia, Rosja czy USA stoją otworem. Musimy pamiętać tylko o tym, że w każdym z tych państw będziemy zmuszeni pozycjonować się na nowo.

5.      Promuj jednocześnie wiele produktów

W przypadku, gdy nasza witryna jest rozbudowana tj. posiada dużo działów, sporo unikalnej treści lub dobrze opisanych produktów, to możemy wtedy pozycjonować jednocześnie wiele towarów lub kategorii, na odpowiednie słowa kluczowe. Tym samym takie działanie pozwoli nam zwiększyć sprzedaż.

6.      Analizuj efekty pozycjonowania i wyciągaj z nich wnioski

Za sprawą darmowych oraz płatnych narzędzi, umożliwiających analizę ruchu, możemy sprawdzić po jakich słowach kluczowych, wchodzą najczęściej na naszą stronę internauci. Dzięki takim informacjom będziemy mogli postarać się o lepsze pozycjonowanie naszych fraz. Dowiemy się również, które produkty są najchętniej kupowane, co pozwoli na ich skuteczniejszą promocję. Dane demograficzne takie jak wiek, płeć czy lokalizacja, umożliwią nam lepsze targetowanie oferty.

Testuj różne strategie pozycjonowania strony

Mamy różne temperamenty i charaktery. Każdy z nas jest trochę inny, ponieważ zostaliśmy ukształtowani przez mix różnych czynników zewnętrznych. Przykładowo, część z nas jest skłonna do wykonywania bardziej monotonnych czynności niż pozostali. Dlatego też proponuję Ci zdobywać wiedzę SEO/SEM, testować różne sposoby pozycjonowania, sprawdzać je i analizować oraz w konsekwencji wybrać te strategie, które będą najbardziej pasowały do Ciebie.

Zdjęcie tytułowe: 123rf.com

2 komentarze
  1. Reply
    Miron 4 września 2015 at 15:57

    Całkiem konkretnie i treściwie 🙂

    • Reply
      Mac 5 września 2015 at 15:25

      Dziękuję 🙂

    Leave a reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.