W jaki sposób wybierać wartościowe linki SEO?

W jaki sposób wybierać wartościowe linki SEO?

Aby jak najbardziej zwiększyć bezpieczeństwo naszej strony, należy poświęcić chwilę na analizę odnośników, które chcemy do niej poprowadzić. Wbrew panującym gdzie nie gdzie opiniom, przebadanie linków jedynie na podstawie samej wartości Page Rank nie jest wystarczające. Kierowanie się pojedynczym parametrem przy link buildingu, jest jak wybór używanego samochodu tylko po samym jego wyglądzie zewnętrznym. Nie patrząc pod maskę oraz nie sprawdzając go później u mechanika ryzykujemy tym, że możemy kupić zepsuty sprzęt. Warto również nadmienić, że można także oszukać Page Rank strony. W tym miejscu nasuwa się więc pytanie: W jaki sposób wybierać wartościowe linki SEO? Poniżej znajduje się lista parametrów, na które należy zwrócić uwagę w procesie doboru odpowiednich odnośników.

W jaki sposób wybierać wartościowe linki SEO?

1. Page Rank (PR)

Page Rank jest algorytmem, za pomocą którego nadawana jest zaindeksowanym w wyszukiwarce Google stronom, odpowiednia wartość liczbowa z zakresu od 0 do 10. Główny wpływ na Page Rank ma ilość oraz przede wszystkim jakość linków przychodzących. Im wyższa jest jego wartość, tym lepiej dla nas.

2. Link dofollow czy nofollow?

Linki dofollow (DF), przekazują stronie Page Rank, czyli tzw. moc. Natomiast odnośniki z atrybutem nofollow (NF), tej mocy nie przenoszą. Nie oznacza to jednak tego że, nie są dla nas wartościowe. Linki nofollow, przekazują (podobnie jak dofollow) parametr Trust Rank, który jest bardzo waży w procesie pozycjonowania. Należy pamiętać o tym, aby nie inwestować tylko w same odnośniki dofollow, ponieważ może się to wydać dla wyszukiwarki Google czymś podejrzanym i istnieje wtedy ryzyko, że zastaniemy za to ukarani (np. filtrem).

3. Page Authority (PA)

Jest to wskaźnik stworzony przez MOZ, mierzony w skali logarytmicznej od 1 do 100. Może być inny dla każdej z poszczególnych stron naszego serwisu. Autorytet strony określany jest na podstawie liczby wartościowych linków, które prowadzą do naszej witryn. Mówiąc wartościowe, mam na myśli takie, które posiadają między innymi wysokie parametry PA oraz DA, czyli innymi słowy obdarzone są sporym zaufaniem w oczach wyszukiwarki Google. Dobrymi przykładami takich linków są odnośniki, pochodzące ze stron rządowych (.gov) (.gov.pl) oraz edukacyjnych (.edu).

4. Domain Authority (DA)

Parametr ten działa na podobnej zasadzie co Page Authority (PA) z tym, że ocenia on autorytet całej domeny lub też subdomeny, a nie tylko samej pojedynczej strony.

5. Citation Flow (CF)

Kiedyś znany po nazwą A-Citation-Rank lub po prostu ACRank. Jest to wskaźnik o skali od 0 do 100. Wyższe wartości tego parametru oznaczają, że więcej stron linkuje do danej witryny.

6. Trust Flow (TF)

Trust Flow, podobnie jak Citation Flow został stworzony przez Majesticseo. Wskaźnik ten zawiera się w przedziale od 0 do 100. Im więcej zaufanych linków prowadzi do naszej witryny, tym większa wartość Trust Flow zostanie nam przypisana. Przede wszystkim strony rządowe (.gov) (gov.pl) i edukacyjne (edu), posiadają wysokie noty Trust Flow. Jednak zdobycie na nich odnośnika nie jest prostym zadaniem.

7. Referring Domains

Referring Domains można przetłumaczyć jako liczbę domen, które linkują do danej strony. Większa wartość oznacza większą dywersyfikację oraz naturalność w oczach Google. Poza tym jeżeli jakaś witryna jest popularna, to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że znajduje się na niej wartościowa treść.

8. Alexa Rank

Wskaźnik ten został opracowany przez firmę Alexa, której właścicielem jest znana amerykańska spółka Amazon.com. Alexa Rank opiera się na analizie ruchu generowanym na poszczególnych stronach (domenach), które biorą udział w badaniu. Na podstawie tego, przypisywana jest im odpowiednia wartość. Małe liczby informują o tym, że dana strona jest odwiedzana przez wiele osób i tym samym staje się bardziej popularna.

9. Adres IP

Sytuacja, w której posiadamy witrynę, do której prowadzi 3000 linków jedynie z 4 różnych adresów IP, może zostać uznana przez bot wyszukiwarki za nienaturalną. Znając IP jesteśmy w stanie sprawdzić, jakie inne strony znajdują się na serwerze i są podpięte pod ten sam adres co nasz. Może się okazać, że sąsiadami naszej witryny są strony o wątpliwej jakości. Przykładowo, takie, które zawierają mnóstwo niskiej jakości odnośników, treści pornograficzne, czy też same reklamy. W takim wypadku, Google może zaniżyć wartość naszej witryny. Podobnie jest w życiu – jeżeli jesteśmy dobrzy ale zadajemy się z niewłaściwymi ludźmi, to zazwyczaj będziemy negatywnie postrzegani przez społeczeństwo. Analizując adresy IP warto również zwrócić uwagę na ich odległość od siebie. Lepiej posiadać IP 173.194.71.94 oraz adres 176.119.32.213, niż dwa bardzo podobne, które różnią się tylko klasą C, czyli przykładowo 176.119.33.210 i 176.119.34.090.

10. Lokalizacja adresu IP

W pozycjonowaniu chodzi między innymi o to, aby występowało zróżnicowanie lokalizacji, z których pochodzą adresy IP. Stajemy się wtedy bardziej naturalni dla Google. Nie zaszkodzi, gdy część odnośników będzie pochodziła z USA, Kanady, Niemiec, Francji oraz innych krajów.

11. Wiek domeny

Wiek domeny, która do nas linkuje, nie jest bez znaczenia. Jeżeli jakaś witryna potrafiła utrzymać się w Internecie przez wiele lat, oznacza to, że prawdopodobnie jest ona wartościowa i godna polecenia. Starsze osoby zazwyczaj uważane są przez ogół społeczeństwa za bardziej doświadczone i mądrzejsze, tak samo jest w Internecie (w wyszukiwarce).

Na jakie parametry warto dodatkowo zwrócić uwagę?

Google index (site), który informuje nas o tym, ile podstron danej witryny zostało zaindeksowanych w wyszukiwarce Google. Istotne są również parametry: URL Rank i Domain Rank, które odczytywane są ze strony ahrefs.com.

Wartościowe linki SEO

Odpowiednie filtrowanie wielu linków jest czynnością monotonną i niezbyt interesującą. Przeprowadzenie analizy odnośników jest jednak konieczne, w przypadku, gdy chcemy zwiększyć bezpieczeństwo naszej strony. Mam na myśli ograniczenie do minimum prawdopodobieństwa otrzymania powiadomienia od Google, mówiącego o tym, że nasza witryna posiada nienaturalne linki i tym samym zostaje nałożony na nią filtr. Uzyskanie takiej informacji jest równoznaczne z jej znacznymi spadkami w wynikach wyszukiwania. Poza tym, posiadanie linków dobrej jakości wpłynie pozytywnie na samą witrynę. Dzięki mocnym hiperłączom poprawi się jej pozycja w SERPach (ang. search engine results page). Google chętniej wyświetla na pierwszej stronie zaufane witryny o wysokich parametrach takich jak: Page Rank, Page Authority, Domain Authority, Citation Flow i Trust Flow. W związku z powyższym, warto zadbać o listę dobrej jakości linków. Im jej zróżnicowanie będzie większe, tym lepiej dla nas, ponieważ będzie to świadczyć o dużej naturalności posiadanych przez nas odnośników. Dodane witryny do sprawdzonych katalogów, mocnych stron rządowych i edukacyjnych, profili, for czy też blogów tematycznie powiązanych z naszą witryną jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Należy pamiętać również o tym, że nie wystarczy zatroszczyć się tylko o samą stronę. Musimy także zadbać o nasze sąsiedztwo. Mowa tutaj o tym, do kogo linkujemy oraz skąd pozyskujemy odnośniki. Mówiąc prościej, powinniśmy przykładać większą uwagę do tego z kim się zadajemy w Internecie.

Zdjęcie tytułowe: 123rf.com

1 Comment
  1. Reply
    Jarosław Kantor 13 marca 2015 at 15:22

    Bardzo przydatne uwagi, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę fakt iż algorytmy wyszukiwarki są coraz lepsze. Należy więc także zwrócić większą uwagę na niepowtarzalną zawartość strony

    Leave a reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.