Jak dodać stronę do Google? Poradnik krok po kroku

Jak dodać stronę do Google? Ilustrowany poradnik krok po kroku.

Google jest niekwestionowanym światowym liderem na rynku wyszukiwarek. W artykule pt. statystyki Internetu czyli globalna sieć w liczbach możemy przeczytać, że z domeny Google zaczyna się ponad 90% wszystkich wizyt, rozpoczętych wejściem z wyszukiwarek na serwisy objęte badaniem gemiusTraffic. Mowa tutaj o rankingu domen wyszukiwarek, z których trafiają na polskie witryny internauci łączący się z obszaru Polski. Tym samym, dodanie strony do Google jest jedną z najlepszych rzeczy, jaką może zrobić właściciel nowo powstałego serwisu. Dzięki poniższemu poradnikowi, dowiesz się jak zamieścić swoją stronę w wyszukiwarce.

Ranking domen wyszukiwarek, z których trafiają na polskie witryny internauci łączący się z obszaru Polski.

zdjęcie: Ranking domen wyszukiwarek, z których trafiają na polskie witryny internauci łączący się z obszaru Polski.
źródło: ranking.pl

Jak dodać stronę do Google?

Witrynę internetową można dodać do wyszukiwarki Google na dwa sposoby.

1.      Poprzez dodanie linku na innych stronach (między innymi w katalogach, preclach, profilach), które prowadzą do naszej strony.

Ważne, aby były to dobrej jakości, mocne linki, o wysokich parametrach, takich jak: PageRank, Page Authority, Domain Authority, Trust Flow, Citation Flow. Gdy zbierzemy już odpowiednią ilość linków, musimy poczekać, aż robot Google „przyjdzie” na naszą witrynę i ją zaindeksuje. Niestety czas zakończenia tego procesu nie jest jasno ustalony i może trwać kilka minut albo też kilka dni. Jeśli posiadamy odnośniki na stronach, które są często odwiedzane przez roboty Google, to wtedy możemy liczyć na szybką indeksację naszego serwisu. W tym miejscu warto nadmienić, że jeżeli nasza witryna www posiada małą zawartość tekstu (jest oparta na flashu, bez alternatywnej treści) lub też zawiera podstrony zawierające tylko grafikę i odnośniki, to może zostać uznana przez Google za mało wartościową. Tym samym nie pojawi się w wynikach wyszukiwania, tzw. SERPach. Wszystkich zainteresowanych tematem pozycjonowania strony, zapraszam do artykułu omawiającego czynniki SEO, które wpływają na pozycję w wyszukiwarce.

2.       Poprzez specjalne narzędzie (formularz) Google.

Aby dodać naszą stronę do wyszukiwarki, należy w pierwszej kolejności posiadać zarejestrowany adres e-mail w poczcie Gmail. Po kliknięciu w link, zostaniemy przeniesieni na stronę, która służy logowaniu do Narzędzi Google dla webmasterów. Dzięki niemu dodamy stronę do wyszukiwarki. Metoda ta jest darmowa, szybka i bardzo skuteczna, a sama indeksacja trwa zazwyczaj kilka minut.

Okno logowania do Narzędzi Google dla webmasterów.

zdjęcie: Okno logowania do Narzędzi Google dla webmasterów.
źródło: google.com

Po zalogowaniu na konto dla webmasterów, zostanie wyświetlony formularz umożliwiający dodanie strony do wyszukiwarki.

Strona, która umożliwia dodanie strony do Google.

zdjęcie: Formularz, który umożliwia dodanie strony do Google.
źródło: google.com

W polu URL (1) wpisujemy adres naszej witryny (http://www.nazwastrony.pl lub http://nazwastrony.pl). Warto pamiętać o tym, że dla wyszukiwarki Google strona, która znajduje się pod adresem jest zupełnie inną witryną niż ta, znajdująca się pod adresem . W polu (2) wpisujemy captche i klikamy „Submit Request(3).

Gdy nasza prośba, dotycząca zaindeksowania nowej strony w wyszukiwarce Google, zostanie już wysłana, zostaniemy o tym fakcie poinformowani. Na ekranie pojawi się informacja o następującej treści: „Your request has been received and will be processed shortly”.

Potwierdzenie wysłania zgłoszenia.

zdjęcie: Potwierdzenie wysłania zgłoszenia.
źródło: google.com

Jak sprawdzić czy strona została już zaindeksowana w Google?

Aby sprawdzić, czy nasza witryna znajduje się już w wyszukiwarce, należy otworzyć stronę google.pl, a następnie wpisać site:nazwastrony.pl. Po operatorze „site:” nie występuje spacja.

Jak sprawdzić czy strona została już zaindeksowana w wyszukiwarce Google?

zdjęcie: Jak sprawdzić czy strona została już zaindeksowana w wyszukiwarce Google?
źródło: google.pl

Jeżeli po kliknięciu „szukaj” (Google Search) pojawi się nazwa naszej witryny, będzie to oznaczało, że strona została już zaindeksowana przez wyszukiwarkę Google.

Strona została zaindeksowana w wyszukiwarce Google.

zdjęcie: Strona została zaindeksowana w wyszukiwarce Google.
źródło: google.pl

Pojawienie się okna z pustymi wynikami będzie równoznaczne z tym, że strona nie została jeszcze zaindeksowana. W takim wypadku należy poczekać kilka godzin i ponownie sprawdzić rezultaty wyszukiwania.

Strona nie została zaindeksowana w wyszukiwarce Google.

zdjęcie: Komunikat z informacją, że strona nie została zaindeksowana w wyszukiwarce Google.
źródło: google.pl

Dodanie strony do Google, to dopiero początek…

W krótkim czasie po wysłaniu prośby, nasza strona zostania zaindeksowana i pojawi się w wynikach wyszukiwania. Fakt, że dodaliśmy ją do wyszukiwarki nie oznacza jednak tego, że nagle wskoczymy na pierwsze pozycje w SERPach, zdobędziemy tysiące unikalnych użytkowników, a nasza witryna stanie się bardzo popularna. Dodanie strony do wyszukiwarki jest pierwszym i bardzo ważnym krokiem w procesie promocji – na początek poinformowaliśmy Google o naszym istnieniu. Aby móc liczyć na odpowiednio dużą liczbę odwiedzin, satysfakcjonującą konwersję oraz sprzedaż, będziemy musieli jeszcze odpowiednio zoptymalizować i wypozycjonować naszą witrynę. Nie obędzie się również bez założenia profili społecznościowych.

Zdjęcie tytułowe: 123rf.com

2 komentarze
  1. Reply
    Tomasz 16 września 2015 at 20:08

    Super poradnik! Jestem totalnym laikiem, dopiero zaczynam swoją przygodę z internetem, a tak właściwie to z własną stroną, tak więc jestem pod ogromnym wrażeniem.

    • Reply
      Mac 16 września 2015 at 21:01

      Witam Tomku. Super, że podobał Ci się poradnik. Życzę Ci dużo wytrwałości w promowaniu oraz budowie własnej strony. W razie problemów pisz śmiało.

    Leave a reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.