Firma na Facebooku, czyli jak założyć i skonfigurować profil

Przycisk ,,lubię to!" na Facebooku. Firma na Facebooku, czyli jak założyć i skonfigurować profil na FB.

Ogromny postęp technologiczny w ostatnich latach sprawił, że coraz większe znaczenie mają inne niż tradycyjne kanały promowania firmy oraz produktów. Jednym z ważniejszych elementów marketingu jest dziś e-marketing i strategia oparta na promocji poprzez media społecznościowe. Dzięki nim, właściciele przedsiębiorstw na całym świecie zyskali nowy i ciekawy sposób na kreowanie swojej marki oraz budowanie relacji z klientami.

Największą popularnością wśród społecznościówek cieszy się założony przez Marka Zuckerberga Facebook – w 2013r. korzystało z niego ponad miliard użytkowników. Jeżeli Ciebie także przekonują szerokie możliwości jakie oferuje Facebook i zdecydowałeś się na założenie profilu swojej firmy, poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne czynności, które należy wykonać krok po kroku:

1.     Stwórz stronę, czyli firma na Facebooku

Zarówno rejestracja profilu prywatnego, jak i firmowego następuje za pośrednictwem głównej strony www.facebook.com. Różnica polega jednak na tym, że do utworzenia strony firmowej niezbędne będzie posiadanie prywatnego profilu, dlatego też wcześniej musisz zarejestrować swoje prywatne konto. Na początek kliknij w link „utwórz stronę”, aby założyć profil firmowy.

Rejestracja profilu firmy na Facebooku

Aby zarejestrować profil firmy na Facebooku „Utwórz stronę”.

2.      Wybierz kategorię

Kolejnym etapem jest wybranie rodzaju prowadzonej działalności. Facebook oferuje nam utworzenie strony dla:

-lokalnej firmy lub miejsca – np. bank, hotel, kino, księgarnia, lekarz, nieruchomości, prawnik;

-firmy, organizacji lub instytucji – np. edukacja, firma ubezpieczeniowa, partia polityczna;

-marki lub produktu – np. biżuteria, elektronika, gry, leki, odzież;

-artysty, zespołu lub osoby publicznej – np. artysta, autor, dziennikarz, polityk, postać fikcyjna;

-rozrywki – np. film, kino, książka, magazyn, teledysk;

-dobroczynnej organizacji non-profit lub społeczności.

Kategorie na Facebooku

Zdecyduj, która dziedzina najlepiej opisze Twoją firmę. My wybraliśmy „Marka lub produkt” oraz kategorię „Strona internetowa”.

Po dokonaniu wyboru kategorii, wpisujemy nazwę, a w przypadku lokalnej firmy lub miejsca podajemy dokładny adres firmy. Zaznaczenie pola „Akceptuję Regulamin usługi Strony na Facebooku” jest obowiązkowe.

#wskazówka Rodzaje kategorii są raczej dobrze wyselekcjonowane i nie powinno być problemu z wyborem jednej z nich. Może się jednak zdarzyć inaczej, wtedy warto zastanowić się, co najlepiej opisuje tworzony przez nas firmowy profil. Wybrana kategoria będzie później widoczna w wewnętrznej wyszukiwarce stron FB oraz na stronie profilowej, tuż pod nazwą firmy.

3.      Zaloguj się

Po wybraniu kategorii zostaniesz poproszony o zalogowanie się na swoje konto prywatne, by móc kontynuować. Dopiero po zalogowaniu, każdy z użytkowników może utworzyć stronę dla „gwiazdy, zespołu lub firmy”.

Logowanie do konta na Facebooku

Logowanie do prywatnego konta na Facebooku.

4.      Skonfiguruj profil

Następnie przenosimy się do czteroetapowej konfiguracji strony.

I W pierwszej części należy dodać opis do podstawowych informacji o stronie, adres witryny internetowej, niepowtarzalny adres do strony na Facebooku oraz wybrać, czy tworzony przez nas profil jest fikcyjny. Wymagane jest jedynie dodanie opisu, który powinien być rzeczowy i wzbogacony o słowa kluczowe, pozostałe opcje są nieobowiązkowe.

Skonfiguruj profil firmy na Facebooku

Skonfiguruj profil firmy na Facebooku. W kilku zdaniach opisz, czym się zajmujesz.

#wskazówka Pamiętaj, że opis strony nie powinien liczyć więcej niż 155 znaków, ponieważ tylko taka ilość jest widoczna w wynikach wyszukiwania.

#wskazówka Warto dodać adres do strony www, choćby ze względu na uzyskanie linku pozycjonującego oraz wpisać adres naszego profilu, który będzie wyświetlany w wyszukiwarce. Zdecydowanie lepiej wygląda nazwa www.facebook.com/MacMoneypl, niż ciąg cyfr www.facebook.com/537822582975292. Na portalu powstały miliony stron, dlatego też trudno będzie znaleźć unikalną nazwę, która do tej pory nie zostałaby wykorzystana. Kolejnym minusem jest także, fakt, iż tylko raz można zmienić adres do strony na FB, lepiej więc dobrze się zastanowić przed jej wyborem.

II Po kliknięciu zapisz zmiany, wybieramy zdjęcie profilowe. Może to być logo firmy, bądź też zdjęcie prywatne. Jak zapewne wiesz, przede wszystkim liczy się jego jakość oraz sposób w jaki będzie reprezentować Ciebie oraz Twoją działalność.

Dodawanie zdjęcia profilowego na Facebooku

Wybór zdjęcia profilowego wpłynie na Twój wizerunek.

#wskazówka Dodawane zdjęcie powinno być kwadratowe (w przeciwnym razie zostanie przycięte) oraz mieć wielkość co najmniej 180×180 pikseli.

III Utworzoną stronę możemy dodać do kategorii stron ulubionych. Tylko Ty będziesz mógł ją zobaczyć po lewej stronie tablicy, na której dodawane są posty.

Dodawanie swojej strony do ulubionych

Dodanie swojej strony do ulubionych ułatwi Ci szybszy dostęp do niej.

IV Na koniec możemy skorzystać z oferowanej metody promocji. Oczywiście każda forma reklamy jest płatna oraz dostosowana do aktywności użytkowników, a w tym m.in. do ich zainteresowań, wieku i miejsca zamieszkania.

Korzystanie z reklam na Facebooku

Korzystanie z reklam na Facebooku może pomóc Ci w promocji.

5.      Dodaj zdjęcie w tle

Oprócz zdjęcia profilowego, istnieje możliwość dodania obrazu w tle, który wyświetli się na stworzonej przez Ciebie stronie. Wykorzystaj to miejsce, by opowiedzieć czytelnikom o sobie coś więcej.

Dodawanie zdjęcia w tle na profilu Facebooka

Dodanie zdjęcia w tle sprawi, że Twój profil będzie bardziej atrakcyjny.

#wskazówka Zaleca się, aby przesyłane zdjęcie miało szerokość 851 pikseli i wysokość 315 pikseli, natomiast jego rozmiar nie powinien przekraczać 100 KB. W przeciwnym razie, stracisz na efekcie wizualnym. Jeżeli zależy Ci na przesłaniu obrazu z tekstem, wybierz format pliku z rozszerzeniem PNG.

6.      Podziel się

Pamiętaj, że Twoja strona nie może świecić pustkami. Wykorzystaj możliwości jakie daje Ci Facebook i już od pierwszych dni, dodawaj na swojej tablicy ciekawe artykuły, pliki wideo oraz grafikę. Regularnie zamieszczaj na swoim profilu nowe, wartościowe treści. Zadbaj o to, by zamieszczane pliki jak najlepiej odzwierciedlały to, czym się zajmujesz.

7.      Nawiązuj kontakty

Istotą wszystkich mediów społecznościowych jest przede wszystkim komunikacja. Po pierwsze: komentuj. Swoją opinię powinieneś zamieszczać nie tylko pod własnymi postami, ale także pod materiałami udostępnianymi przez innych. Zabranie głosu w dyskusji pomoże Ci zaistnieć i powiększyć grono czytelników. Po drugie: wspieraj innych. Nie oznacza to, że musisz polubić każdą strony, na którą się natkniesz. Doceń jednak pracę osób, które zamieszczają interesujące Cię informacje. Profil, który w żaden sposób nie bierze udziału w budowaniu relacji jest źle postrzegany.

#wskazówka Aby dodawać komentarze i „lubię to” jako firma, a nie osoba prywatna, musisz zmienić swoje ustawienia. W panelu administratora kliknij „edytuj stronę”, a następnie „korzystaj z Facebooka jako: …”.

Funkcja ,,Korzystaj z Facebooka jako: ..."

Funkcja „Korzystaj z Facebooka jako: …” umożliwia poruszanie się po portalu jako firma.

Dodatkowo możesz zmienić także ustawienia swojej strony, zaktualizować informacje, zarządzać uprawnieniami czy też dodawać aplikacje.

Twoja strona jest już gotowa! Sprawdź też naszą!

Zdjęcie tytułowe: 123rf.com

Pozostałe zdjęcia: facebook.com

13 komentarzy
  1. Reply
    Karolina kofh 30 stycznia 2015 at 15:52

    Fajnie, wszystko krok po kroku wytłumaczone:)
    Pozdrawiam

  2. Reply
    Piotr Raj 22 lutego 2015 at 12:21

    Czy za kategorie organizacja non profit sie płaci bo mi przypadkiem sie wzieło i nwm czy za to będą doliczane podatki opłaty

    • Reply
      Mac 2 marca 2015 at 16:51

      Z tego co wiem, to założenie profilu firmowego na FB jest darmowe. Nie ważne czy jet to organizacja non profit, czy też firma komercyjna.

  3. Reply
    Martyna Lewandowska 16 marca 2015 at 12:09

    Mam pytanie, założyłam konto firmy, ale chciałabym nie logować się na nie poprzez swoje konto prywatne! Jak to zmienić ???

  4. Reply
    DKK 24 kwietnia 2015 at 13:25

    Witam. Chcę założyć stronę dla prowadzonej przezemnie internetowej encyklopedii (KLOCKI LEGO WIKI), która z kategorii jest najodpowiedniesza dla mnie: marka/produkt, rozrywka czy społeczność?

    • Reply
      Mac 5 września 2015 at 15:37

      Przepraszam, że odpisuję dopiero teraz, ale Twój komentarz trafił automatycznie do SPAMu. Sądzę, że możesz spróbować wykorzystać kategorię „społeczność”. Marka/produkt była by dobra, gdybyś to Ty był producentem danego przedmiotu.

  5. Reply
    Ewa Stelmach 25 września 2015 at 12:00

    Witam. Mam taki problem. Osoba która tworzyła mi stronę internetową zakładała również Facebooka firmowego, z tym że nie dostałam żadnych danych do zarządzania kontem. Proszę o podpowiedź co mam zrobić aby móc zarządzać swoim firmowym kontem.

    • Reply
      Mac 20 października 2015 at 14:10

      Konto firmowe można założyć tylko za pośrednictwem profilu prywatnego i tak też musiało być w tym przypadku. Jeżeli osoba, która utworzyła Twojego firmowego Facebooka, zrobiła to z poziomu swojego prywatnego profilu to raczej nie ma szans na to, że udostępni Ci swój prywatny login oraz hasło. Jedyne co może zrobić, to przypisać dla Ciebie role na stronie (np. administrator, moderator, analityk, etc.), tak abyś mogła zarządzać treścią na swoim facebookowym koncie firmowym. W tym wypadku musisz posiadać tylko swojego prywatnego Facebooka. Logujesz się na swoje konto i za jego pośrednictwem zarządzasz kontem firmowym. Jest to o tyle złe rozwiązanie, że nie masz 100% kontroli nad swoim własnym profilem firmowym. Jesteś uzależniona od wykonawcy strony. Mogło być również i tak, że ten ktoś założył nowe konto prywatne (tzw. lewego Facebooka) i dopiero za jego pomocą stworzył Twoje konto firmowe. W tym wypadku musisz skontaktować się z tym kimś, kto wykonał stronę www i poprosić go o podanie loginu i hasła dla Twojego konta firmowego na Facebooku.

  6. Reply
    Darek Popiel 25 września 2015 at 14:29

    Witam. Jeśli mam już konto na fb założone jako prywatne (kupione razem z firmą ), to jak mam to wszystko prawidłowo pozmieniać? Dzięki.

    • Reply
      Mac 20 października 2015 at 14:14

      Witam Darku. Nie wiem za bardzo co masz na myśli. Jeżeli chodzi Ci o to, żeby przekształcić swoje konto prywatne (kupione razem z firmą) na konto firmowe, to nie ma takiej możliwości. Jedyne co możesz zrobić, to założyć do swojego konta prywatnego nowe konto firmowe.

  7. Reply
    cena energii 5 października 2015 at 13:39

    szkoda, że nie można profilu firmy zakładać bez prywatnego

  8. Reply
    emilia elte 16 października 2015 at 20:39

    Witam. Założyłam konto firmowe na swojej stronie na Facebook. Czy można zalogować się bezpośrednio na konto firmowe czy tylko po zalogowaniu na swoje prywatne? Chcę aby ktoś inny prowadził moje konto firmowe ale nie chcę podawać hasła do prywatnego. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

    • Reply
      Mac 20 października 2015 at 13:40

      Niestety, obecnie nie da się w żaden sposób rozdzielić tych dwóch typów kont. Na konto firmowe można dostać się tylko poprzez swoje konto prywatne – więcej informacji znajdziesz w oficjalnym centrum pomocy Facebooka . Na szczęście istnieje jeszcze inne rozwiązanie. W ustawieniach konta firmowego można zarządzać tzw. rolami na stronie. Funkcja pozwala na dołączenie do firmowego profilu konkretnego użytkownika FB i przypisanie mu danej funkcję (np. moderator, analityk). Nie musisz się także obawiać o swoje bezpieczeństwo – przypisane osoby nie będą miały dostępu do Twojego osobistego konta. O rolach na stronie możesz przeczytać tutaj https://www.facebook.com/help/323502271070625/. Mam nadzieję, ze te informacje okażą się dla Ciebie pomocne.

    Leave a reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.